čtvrtek 3. dubna 2008

O bylinkách



Proč používat bylinky v dnešní moderní době když máme účinnější prostředky?

Tuto otázku jsem už slyšela mnohokrát a předpokládám, že kdo si tento blog vyhledá, bylinkám a přírodě vůbec prostě věří jako já. I naše současné léky mají svůj přírodní původ. Užívání moderních chemických léků je jistě snazší než připravovat nějaké čaje a sirupy, ale ne každá jednodušší cesta je tou správnou. Čím větší pokrok nás vzdaluje od přírody tím větší máme potřebu se k ní vracet a hledat své kořeny.

Já se snažím hledat své kořeny částečně i u babek kořenářek, které jsou však dnes už „ohroženým druhem.“ Inspiruje mě i medicína indiánů Čerokíjů, podle které právě skrze kořeny bylin můžeme hledat i své vlastní kořeny.

Netroufám si plést se lékařům do řemesla a sama si zoufám, když mám nemocné děti celou zimu a přepadá nás jedna školková infekce za druhou. Trápí mě, když od dětí nemoci i já „chytám“a přepadají mě pak chvíle beznaděje. V takových chvílích nás zachraňuje vonící čaj z vlastnoručně nasbíraných bylin a domácí léčivé sirupy, vzpomínka na voňavé barevné léto. Bylinky jistě nevyřeší všechny zdravotní problémy, ale bylinami a přírodní stravou se dá preventivně zlepšovat zdraví i doplňovat někdy nezbytná léčba antibiotiky. Právě pro maminky s dětmi je bylinková cesta tou nejpřirozenější.

Bylinky nám předávají pozitivní energii slunce i země, vzduchu i vody a tím nás léčí současně na úrovni duchovní i tělesné.