pátek 6. dubna 2018

Poklady země nalezené na Velký pátek

Milí přátelé bylinek, hledala jsem na Velký pátek velikonoční první výhonky medvědího česneku na známém místě v pražském přírodním parku. Kromě česneku jsem nasbírala střepy z rozbité skleněné lahve, pár lahví plastových a další odpadky, přes to, že koš byl nedaleko...vedle mě sbírali cyklisté a bavili se dost vulgárně...Na Velký pátek vzpomínáme pietně na ukřižování Krista, příroda bývá tišší než jindy a také se říká, že země se otvírá, aby vydala své poklady. Nezapomínejme proto na úctu k Matce Zemi a pokud si od ní "zadarmo" bereme její poklady či rostliny k jídlu, měli bychom jí nejen poděkovat, ale také třeba pomoci uklizením cizích odpadků.
Dětem jsem vyprávěla, že poklady Země vydává v tento tajemný den jenom těm, kdo mají kouzelný klíč, kterým dokážou otevřít své srdce a pomáhat druhým.
Můj loňský článek o medvědím česneku najdete zde https://svethomeopatie.cz/cs/1724-jaro-cesnekove-medvedi nový díl vysílání Bylináře MaMa-mia o popenci najdete zde: https://www.radiobohemia.cz/bylinar-mama-mia/